...és hogy legyen valami kellően erőszakos belezős zene az oroszoktól, kijött egy új "Cult 404" szám is, amit sajnos csak a vk.com profillal lehet meghallgatni a zenekar oldalán itt:
2021. április 21., szerda
101 Squad - Иван
Az orosz 101 Squad "Иван" ("Iván") címen kirakott egy minialbumot a netre, meghallgatható a bandcamp oldalukon, bár annyira nem vagyunk elájulva tőle, a többi anyaguk ennél jobban tetszett eddig. Jól szól, de ez is inkább valami modern nyálmetál oroszul, mint hc.
https://101squad.bandcamp.com/
Pugilato: új póló
Menő új pólóval készül a Covid utáni időszakra a spanyol Pugilato, bár nem bánnám, ha a fekete alapszín mellett lenne pár nem fekete is a repertoárban, mert tegnap amikor felkapcsoltam a villanyt a gardróbban, azt hittem kiégett a körte, pedig nem, csak az összes pólóm fekete és vennék végre már valami más színt is.
Mortuary: lassan kijön a lemez végre
A már hónapok óta húzódó Mortuary lemez, az "Apokalypse" reméljük most már tényleg a célegyenesben van, mert végre került fel hivatalos látványterv a címlapról és a kiadványt kísérő pólóról és pulóverről is. Már nagyon kíváncsian várjuk a németek új dobását, reméljük belehúz az OPOS Records.
Old Firm: Stúdióban
Aki követi a már hazánkban is többször fellépett szlovák NS death metal csapat, az Old Firm FB oldalát, az láthatta, hogy a banda stúdióba vonult új anyag rögzítésére, amiről egy rövid ízelítőt ki is tettek az oldalukra. Reméljük, hogy a lemez jobb lesz, mint a hangminta.
2021. április 16., péntek
Triskelon: Vrede bakelit megjelenés
A svéd NS metál istenek első nagylemeze után a Midgard Records megjelentette a Triskelon második, "Vrede" című albumát. A korong korszakalkotó és korát messze megelőző volt, csak ajánlani tudjuk mindenkinek. Ha majd lesz rá időnk, még az Oldschool rovatba is fogunk írni róla, csak kicsit ülepednie kell még a gondolatoknak.
Sedition: Already dead bakelit megjelenés
Megjelent a kultikus "Already dead" című album bakeliten a Rebel Records-nál a Seditiontől. Szerintünk erről nincs is mit mondani, irány a webshop, ha gyűjtitek a vinylt.
Új Standground videó
Van ez a jó kis orosz zenekar, a Standground Permből, csináltak egy videót, azt promózzák most, meg lehet nézni az oldalukon a reklámot itt:
https://vk.com/video-178834239_456239062
Sreidruin - új online kislemez
A kevéssé ismert, de annál jobb orosz "Sreidruin" pont ma tett ki egy új "kislemezt" a netre, amit online lehet meghallgatni. Igazából egyetlen szám az egész, aminek van egy instrumentális változata is, így összesen kétszer hallgathatjuk meg a művet, ami egyébként eléggé rendben van. Csináltak hozzá valami klipet is, de csak az Instagram oldalukon lehet megnézni (mi legalábbis nem tudtuk máshogy):
https://www.instagram.com/srediruin/
Akit érdekel, itt meg tudja hallgatni a számo(ka)t:
https://music.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lVGaa59--04Zm4JVgN2mxnDl8SiKoy78s&feature=share
The Yardbombs - Police State megjelenés
Megjelent a Nordic Sun Budapest Records-nál a Death's Head frontemberének "The Yardbombs" nevű punk hc projektjétől a "Police State című lemez, ami -bármilyen hihetetlen- punk hardcore számokat tartalmaz. Igazából eléggé a nyolcvanas évek szaga lengi körül a kiadványt, tehát senki ne várjon breakdownra meg metálra, ellenben aki nyers és erőszakos punkot akar hallgatni, annak tökéletes választás lesz az album. Mi még nem vettük meg, csak egy rövid videót hallottunk a kiadó Odysee csatornáján, de be fogjuk szerezni (és ha igen, írunk majd róla kritikát is).
2021. április 14., szerda
Lemezkritikák
Full of Hate - MMXXI
Valami 10-15 éve lehetett, hogy az Oldschool Records-nál kijött egy "National streetcore" címmel illetett lemez, ahol az előadó neve a fantáziadús "Full of Hate" volt, a címlapon véres pacák között hokiálarccal. Akkoriban meghallgattam 1-2 alkalommal a lemezt a szép emlékű Hunyadi boltban, de nem vettem meg, mert igazából csak egy kicsit erősebb zenei megoldásokkal operáló német RAC csapatnak tartottam, amiből akkoriban nagyon sok volt (és engem sosem ragadott magával a stílus).
Amikor meghallottam az első reklámokat az akkor még megjelenés előtt álló "MMXXI" című új anyagukról, akkor gyorsan belehallgattam a neten a régi lemezbe, mert azt hittem, hogy az elmúlt évtized során kicsit hülyébbé váltam és annak idején rosszul ítéltem meg a csapatot, de nem, annak idején nem tévedtem, ez a két cd össze sem hasonlítható, az MMXXI ugyanis egy nagyon erőteljes, a metál, a hc és az RAC elemeit ötvöző alkotás lett, mindezt a bemutatkozó kiadványuk erőlködése nélkül. Annak idején nagyon izomszagúnak hatott a produkció, nem igazán jött be az a fajta megközelítés, viszont azóta mondhatni "beérett" a zenekar - már ha ez tényleg egy zenekar, nem csak valami stúdióprojekt.
Első blikkre hallatszik, hogy a hangzásra nagyon sok időt és energiát szántak, mert az a maga nemében szerintem hibátlan, de a hangszeres tudás és a zeneírási képességeik is hatványozottan ugrottak egyet (vagy kettőt) előre.
Ezúttal újdonságként jelentkezik a Full of Hate életében a markáns metálos (és persze a metalcore-os) hatás, az RAC-s dallamvilág a háttérbe szorult, talán az ének az egyetlen, ami megőrizte az eredeti jellegét (pár black metalos károgós résztől eltekintve), ami végig a hasonló német zenekarokra hajaz, semmi extrát nem tettek bele, de végülis nem rontja le az összhatást (bár egy erőszakosabb ordítással kiegyeztem volna). Van egy szám, amiben -amolyan metalcore-os mintára- dallamos vokál is van, de amúgy nem erőltetik túlzottan a változatosságot.
Természetesen az összes szám német nyelvű, de mondhatni ez is afféle műfaji sajátosság, igazából nem zavaró, mint más német zenekaroknál; a szövegek benne vannak a borítóban, eddig csak a címeken futottam végig, de elsőre eléggé politizálósnak tűnik a tartalmuk. A CD-füzet amúgy a szokásos kiváló OPOS-os minőséget hozza, bár én azért tuti tettem volna bele valami zenekari fotót és mellőzném a fos horrorfilmes képeket is (főleg a hokiálarcot), de ez csak az én véleményem, szerintem Freddy Krüger meg a többi ilyesmi már 20 éve is meglehetősen gyermekdednek számított.
Összességében a lemez meglepően jól sikerült minden aspektusában, bár ezt se a beatdown hardcore rajongói fogják megvásárolni.
SPQR - Schiavi oppure legionari
Bár már hónapok óta lógott a levegőben, hogy lesz valami új anyag az SPQR-től, mégis meglepett, amikor valamelyik nap arra léptem be a Facebookra, hogy megjelent a bakelit kislemez, ráadásul valami lehetetlenül alacsony példányszámra limitálva, így kicsit ugyan magamban morogva, de egyből ráírtam a római Rupe Tarpea kiadóra és rendeltem egy példányt a korongból. Háromféle változatban jelent meg, fehér meg mittudomén milyen színben; én a kommersz feketét kaptam, amin halálfej van villámokkal a címlapon, de a fehér verzió is jópofa borítóval bírt, azon az SPQR tagság látható lerajzolva az ősöreg római skinhead zenekar, az "Intolleranza" nevű banda egyik demokazettáján látható rajz stílusában.
Ha követitek a blogot, akkor láttátok, hogy a közelmúltban két videóklipet is megjelentettek a zenekartól a Youtube-on - na ez a két dal van a kislemezen is, se több, se kevesebb. Ez egy kicsit csalódás is volt, mert én azért vártam valami bónuszt, pl. egy új és saját szerzeményt is, ehelyett kaptam két feldolgozást.
Természetesen nem picsogok miattuk, mert amúgy mind a kettő kiemelkedően jóra sikerült, az egyik a "Siete finiti" az Intolleranzától, a másik tétel pedig a "Baltikum" lett az Ain Soph nevezetű -számomra amúgy totál ismeretlen- olasz ambient alakulattól. Teljesen a saját stílusukra írták át a két dalt, amik egyébként eléggé egységesek a megszólalásukat tekintve, gondolom ugyanakkor és ugyanott vették fel a kettőt. Ami igazán érdekes lehet még, az az "új" énekes, Attilio bemutatkozása, aki a basszusgitárosi pozíciót is megtartva vette át a feladatot a zenekar emblematikus arcától, Fabriziotól. Igazából nem lett rosszabb vele a banda, pedig féltem is egy kicsit a dolgotól, mert az itthoni koncerten nem voltam meggyőzve arról, hogy ezt ebben a formában folytatniuk kellene, de szerencsére nem lett igazam és az új torok is odatette magát.
Akinek van bakelitlejátszója és vevő az SPQR-re, annak mindenképpen ajánlanám az anyagot, bár kérdés, hogy van-e még eladó példány, mert tényleg elég kevés jött ki belőle.
The Simple Men - MMXXVII
A tavalyi év meglehetősen aktívan telt a "The Simple Men" nevezetű projektnél, mert a neten megjelent tőlük egy ingyenesen letölthető album, valamint szilveszterre érkezett tőlük egy rendes CD-n kiadott anyag is, "MMXXVII" címmel, megindítva ezzel a római számokkal elnevezett német lemezek sorát (ld. Full of Hate feljebb).
A kiadó a "Das Zeughaus" nevű társaság, akik eddig tudtommal főleg Stahlgewitter-termékekben (és a hozzájuk hasonlító metálos RAC zenekarok cuccaiban) utaztak, így talán kicsit kilóg a TSM a sorból, de igazából nem írták ki sohasem a főbejárat fölé, hogy nem foglalkoznak más zenei stílusokkal. A "Das Zeughaus" egyébként általában eléggé igényes megjelenésű kiadványokat tesz le az asztalra, most sincs ez másképpen, a dizájnról az orosz "Wolf Project" gondoskodott, a tőlük lassan megszokottnak nevezhető magas színvonalon.
A lemeznek már a "Black widow" című számmal sikerült kezdésnek eléggé mellbevágni, mert egy kurva fárasztó introt és egy deathcore-os indítást elhagyva átváltott funeral doomba, amit eddig nem igazán hallottam ns zenekartól, jelen projekttől meg egyáltalán nem. Ez a hatás egyébként tovább megy a második számba is, az is hasonló lett. Utána a harmadik dalban van már női ének is (szerencsére ez legalább nem hamis, mint oly sok másik projektnél), némi black metalos károgással váltogatva - megjegyzem, itt már elgondolkodtam rajta, hogy nem az Underground Revolutionben fogom megjelentetni a kritikát, mert eléggé kilóg a blogon megszokott zenekarok sorából. A negyedik számról (Lüge) nekem a Craddle of Filth ugrott be, legalábbis az ének meg a háttéreffektek teljesen azt a hangulatot adták és így megy ez végig, még klasszikus zenei részek is előkerülnek néhány számban, tényleg óriási a műfaji kavalkád, nem is tudnám megmondani, hogy pontosan melyik skatulyába lehetne betenni ezt az egészet azon kívül, hogy "valami metál". Annak idején sokan cinkelték azzal a Rahowát, hogy minden számban 8 különböző hangszert használnak, talán emiatt (és a doomos beütés miatt) elvi szinten érzek némi hasonlóságot velük, de talán összességében (az ének miatt) leginkább a black metal hatás érződik a legjobban a 10 számon. NS közegből ilyet még nem hallottam, az egészen biztos. A műfaji tarkaság egyébként nem rossz, sőt, kifejezetten szórakoztatóvá teszi az albumot; az egyszemélyes stúdióprojektek nagy előnye, hogy az alkotói kedvet semmi és senki nem korlátozhatja és megfelelő tehetség esetén bármit lehet; jelen esetben a tehetség nem lehet kérdéses. Kíváncsi vagyok, hogy a nagyvilág hogy értékeli ezt az alkotást, én mindenesetre rendkívül egyedinek érzem a színtéren. Más kérdés, hogy nem az NSHC színtéren, hardcore-t itt nyomokban sem hallani, és ez most azon ritka alkalmak egyike, amikor egy, a hc-vel semmiféle rokonságban nem álló lemez is helyet kapott a blogon.
A zenei változatosság, az igényesen megírt témák és a kiváló hangzás egyaránt végig jellemzi a művet, így az alkotást mindenképpen ajánlanám a szélesebb közönségnek is - már ha a hörgés nem zavarja a nagyérdeműt; metált kedvelő ismerősöknek azonban bármikor érdemes villantani vele, mert annak elég jó lett, viszont aki a régebbi metalcore-os dolgaik miatt vette meg, az csalódni fog.
2021. március 31., szerda
We Want War - Stray
A Tinnitus Records és a svéd We Want War kitette a hamarosan megjelenő lemez, a "Stray" borítóképével ellátott reklámot a netre; nagy összegben meg mernénk tenni, hogy a grafikai kivitelezés az egyik nagynevű német kolléga műve, mert eléggé vagány lett, szerintem már csak emiatt is be fogok ruházni rá.
Трезвый Заряд koncert
Április 11-én Трезвый Заряд koncertre mehettek Oroszországban, ha éppen arra jártok. Mi is mennénk, csak most elköltöttük a fagyipénzt CD-re.
Weg des Erwachens - Massenhysterie
A nemrég (nálunk is) feltűnt német metalcore kombó, a "Weg des Erwachens" végre előrukkolt egy teljes számmal a nemsokára megjelenő anyagáról, aminek a "Massenhysterie" címet adták. Elég vagány lett első blikkre, kicst keményebb a zenei hangvétele a mostanában hasonló vizeken evező német alakulatoknál, így mi kiemelt figyelemet szenetelnénk nekik a közeljövőben.
Oldschool: Fehér Törvény - A vér kötelez
Ebben a hónapban arra vetemedtünk Old-School rovatunkban, hogy a korábbi színtér egyik meghatározó albumát vegyük szemügyre közelebbről; a FT „A vér kötelez” című lemezéről van szó. 2005-re már nagyon megérett ez az anyag a megjelenése, a ’96-os demó után számos válogatás albumon való szereplés és a Brigade M-mel való split cd után mindenki várta már a nagylemezt.
Tizenhárom szám került a korongra, körülbelül fél óra műsoridővel. Az első szám egy hosszabb intróval kezdődik, ami jó bemelegítés az album elején, aztán kezdődhet a zúzás. Már az első számnál feltűnik a két énekes, jól kiegészíti egymás Maci és Zalán hangja, a szám mondanivalója pedig mindig aktuális. A második dal az album egyik legjobb dala; KKK témájú, a „Csak szemek”. Nem a leggyorsabb tétel, de nagyon meghatározó szerzemény. A következő track viszont annál gyorsabb, az „Ősi ösztönök”, ami arról szól, hogyha kikapcsolnak minket a közéletből, akkor ösztönszerűen vissza fogunk ütni. Ez 2021-ben még inkább igaz, amikor a közösségi média fegyverével próbálnak kikapcsolni minket.
A „Dunaparti dal”-ban egy „romantikus” pillanat életképe jelenik meg előttünk egy másfél perces zúzásban. A következő dal egy Egészséges Fejbőr feldolgozás a Nemzetvezetőről, valamennyivel keményebben, súlyosabban, mint az eredeti, így egyáltalán nem lóg ki az albumról. Aztán egy gyorsabb szerzemény jön, ami az árulókról szól; ha nem mi, majd a sors bűnteti meg őket. A következő szám egy párizsi kiruccanás napjait eleveníti fel, amiről néhány kép a borítóban is megtekinthető. A „Forr a vérünk” egy dallamosabb szám, nagyon jó szöveggel, aztán egy kis magyar A.C.A.B. jön, az „Analfabéta”. Ennyi év után szerintem csak még sunkóbbak lettek a kékek, főleg külföldön, ahol letérdelnek a bűnözők előtt.
A „Szemedbe tűnik” egy szélvészgyors hc feldolgozás, az eredeti a Seven Days a Week produkciója. A következő egy klasszikus megint, a „Káosz és gyermekei”. A Dutch-Hungarian Brotherhood-on is feltűnt ez a szám. A „Megváltoztál” egy történetet mesél el egy bizonyos valakiről, hogyan lesz egy skinhead zenészből fajáruló, csak azért, hogy „sztár” legyen. És elérkeztünk a végéhez, az album címadó dala felteszi a pontot az i-re.
Miközben hallgatod a cd-t, érdemes lapozgatni a borítót, mert nem csak a szöveg van benne magyarul és angolul, hanem minden számhoz kapcsolódó képek. A cd-füzet emlékeztet más, régi hc borítókhoz, így még "régisulisabb" az album benyomása. Itt-ott érezhető R.A.C. hatás, esetleg egy-kis metál is, de összességében egy nyers hc albumot adott ki a FT a kezéből, amiről néhány szám mostanában is belekerül a repertoárba, a közönség örömére.
2021. március 26., péntek
Új ukrán zenekar - Apartheid
Új híreket fújt be a vk-com Ukrajnából, mégpedig a
nevű oldalról; megjelent egy, részben Three Hills City tagokat tömörítő zenekar, az Apartheid bemutatkozó lemeze. Nagy szerencsénkre nem kell VK tagság a meghallgatásához, ugyanis jelen vannak más közösségi oldalakon is és le is lehet tölteni:
Letöltés: https://cloud.mail.ru/public/KEhk/QNGuqLzis
Soundcloud: https://soundcloud.com/apartheidpunx/sets/demo
Bandcamp: https://apartheidpunx.bandcamp.com/album/demo
Videóinterjú a "Трезвый Заряд" vezetőjével
Videóinterjút rakott ki a "Right Hardcore Crew" oldal az orosz "Трезвый Заряд" vezetőjével; sajnos nincs angol felirat, így a meglehetősen hosszú interjúból semmit se értünk, de aki érti a nyelvet, annak érdekes lehet. Az interjút a szintén orosz Clockwork Times vezetője készítette, az oldalán nézhető meg az interjú is:
Új Green Arrows anyag készül
Migue, a Green Arrows gitárosa tett ki a minap egy részletet a készülő Green Arrows anyagról. Mi már nagyon várjuk a bolzanoiak új anyagát, bár ki tudja, mikor lesz ebből konkrétum.
Infinite Justice megjelenés
Megjelent az Infinite Justice nevű olasz zenekar kétszámos bemutatkozó anyaga 100 példányban a Rupe Tarpea kiadónál, jó eséllyel már el is fogyott mind.
Hausmannskost megjelenés
Megjelent a már behirdetett Hausmannskost lemez is, mindjárt két változatban. Ha majd kapható lesz itthon, szerintünk teszünk egy próbát megvenni és kritikát írni róla. Van hozzá póló is, de ezt már írtuk pár napja. Vagy hete.
2021. március 17., szerda
Full of Hate cd megjelenés és új póló
Múlt héten megjelent a Full Of Hate 10 számos új lemeze MMXXI címmel, 15 év után az előző album után. A kiadó mérget vesz rá, hogy ütős lett az anyag, és ha a hokimaszkos figura nem győz meg erről, akkor mindenképpen szerezd be. De ha ez sem elég, akkor a hozzá kiadott pólóra is érdemes bepályázni.
2021. március 15., hétfő
Madár (ex-HxT) interjú
Ezúttal olyan interjút közlünk, amit egy régi barátunk, Petrovszki Attila hozott össze a Hold X True nevű kultikus magyar zenekar egyik oszlopos tagjával, Madárral és nagylelkűen felajánlotta a közlés lehetőségét, így ennek a megtisztelő felkérésnek természetesen nagy örömmel teszünk eleget a lent olvasható hasábokon. Át is adnánk a szót "riporterünknek":
A Hold True a '90-es és 2000-es évek megkerülhetetlen hardcore zenekara volt, mely a hazai straight edge élet zászlóshajójának szerepét töltötte be. Dalaik sokak életét, személyiségét formálták, tették jobbá az akkor még egyedinek, így kirivónak számító szövegeiknek köszönhetően. A hardcore színtér akkori megmondóemberei csípőből akasztották a zenekarra a náci/fasiszta jelzőt, csak mert ők nem ültek fel a száguldó PC hardcore-rá vedlett vonatra. A gáncsoskodó "szakemberek" direkt értelmeztek félre dalszöveg-részletet és tettek keresztbe a zenekarnak minden téren. Úgy gondolom, hogy túlzás nélkül állíthatjuk: a Hold True a világ összes szegletén ismert és kedvelt lett. Egy évtizede, hogy a zenekar feloszlott, ma a hazai hardcore dokumentációkban szinte csak lábjegyzetként említik -hallgatják el- munkásságukat.
1., A lant letétele óta mi történt Veled, hogyan alakult az életed?
Minden egyéb csak gyarapodás, vagy ennek ellentéte.
Ahogyan én látom, az egyik megcsömörlésbe, a másik frusztrációba torkollik, ami egy skála két szélértéke, és mindkét szélről kompenzálások kísérik.
A kettő között kötéltáncot lejtő ember pedig ennek az ingaeffektusnak az oltárán áldoz, e kettő között őrlődik fel. Az emberrel történhet sok minden, akár kontinenst is válthat, - de, ha az alap beállítottságára nem lát rá, akkor ő nem változott, csak a díszletek cserélődnek körülötte.
A középpontot keresem a dolgok mintázata mögött.
2., Az "Utolsó Felvonàs"-ban bàr tisztàn ès fèlreèrthetetlenül megfogalmaztad a szintèrben lèvő problèmàkat, de kèrlek fejtsd ki bővebben, hogy milyen tènyezők kèsztettek benneteket arra, hogy azt a bizonyos lantot letegyètek.
Nem vagyok abban a helyzetben, hogy ezt mindannyiunk nevében megfogalmazhassam. A saját oldalamról tudok beszélni, ami lehet közös metszőpont a többiek véleményével, de akár élesen el is térhet attól. Van olyan volt tag, akivel a nézőpontunk nem is térhetne el meredekebben. Érdekes szempont lehetne az, hogy mit fejezett volna ki a HxT mondanivalója, ha öt ember fejéből gyúrtunk volna valami esszenciát. A szövegeket én írtam, néhány kivétel akkor volt, amikor „Egy” -az énekesünk ugye- angolul írt szöveget hozott egy általa feldobott témából, ám ezek magyar átirata is nálam csapódott le, ami sokszor teljesen más képet adott egy konkrét szám magyar változatának az angolhoz képest.Időnként Némó is megjelent egy-egy cetlivel a kezében, amin volt kb egy versszak összesen, plusz mindig volt egy elképzelés is mellé a zenében.
Utóbbi rendszeresen. Dallamot, zenét, sokszor hoztunk össze együtt próbákat megelőzően, otthon már megalapozott ötletekből.
Amúgy az egy darab versszakai rendszerint jól el voltak találva, de nem folytatta, inkább elmondta a hozzá fűzött elképzeléseit, és így került öntőformába a töredék, kiegészítéssel.
Az az elképesztő helyzet, hogy számos dolgot fel tudok sorolni, amely nekem nem volt kerek, de fel kellett hívnom Némót, hogy: "Te figyelj! Valójában mi is volt az a végső ok, amiért feloszlottunk?!" Nála ütött be valami, amiért már nem akarta folytatni, és még egy ilyen pontatlan basszerost nem találtunk volna. Márpedig a kutyaütés a HxT-ben peremfeltétel. Így a befejezés nem volt kérdés számomra.
Nézd. Az én szempontjaim részben ismered. A szélsőségig eltolt liberális véleményterror a hardcore színtéren is aránytalanul nagy részt hasított ki magának. Igazából maga lett a torta. A magukat felszentelő megmondóemberek viszolyogtató kommentjei, gáncsoskodásai, kisajátító ideológiájuk átitatta méreggel mindazt, ami egykor érték volt. Már a 2000-es évek elején látszott, hogy olyan háttérerő van felemelkedőben, amely mindent a maga fals arcképére igyekszik gyúrni.
Már akkor elég volt az, hogy néhány perifériás nyikhaj billentyűzetet ragadva elkaszálhasson egy konkrét Európa turnét. Nézzünk körül a világban! Ami most folyik élesben, az már akkor is sejthető kontúrt alkotott. Ha nem állsz be egy értéksemlegesnek hazudott zászló alá, akkor elszívják előled a levegőt.
Plusz érv, hogy szövegírás tekintetében, nekem szűk volt a tér a HxT-ben. Isten, a létezés körbejárása, vagy akár a nemzeti identitás megtartó ereje megosztónak számított nálunk, pláne a színtéren.
Meg akartam váltani a világot, és azt hittem ez az a hely, ezek azok az emberek, akikkel mindezt meg lehet tenni.
De a világot nem lehet, nem is kell megváltani. Helyette magunkban kell „a rendet vágni” és egyáltalán nem mellesleg elmondható, hogy szinte bárhol máshol kb ugyanilyen arányban találok értelmes, befogadó embereket, akiket nem vakít el a felszínen csillogó lakk-bevonat.
3., Milyennek láttad a hardcore-t akkor amikor Te csatlakoztál és milyennek ítélted meg amikor "kiszálltál"?
Számomra több remény volt benne. Azt hiszem ez a döntő tényező, hogy csak szubjektíven vagyunk képesek szemlélni. Ha nem vonódtam volna be, ha nem láttam volna én is részrehajlóan, akkor nem hatott volna át, statisztaként pedig mindezt nem lehet, vagy inkább nem érdemes csinálni. Hogy bennem omlott össze az ebbe a világba vetett hitem, vagy pedig mindig is ott voltak azok a fantomok az árnyék takarásában.. Nos, az biztos, hogy az a bizonyos „kitompult él” egyre inkább csorbává vált. Létezik az a réteg, akinek ez a folyamat a penge élezését jelenti, de csak azért, mert azt a régiek nyakára szorítva kényszeríthetik őket rongy elveik elfogadtatására.
Ha jól emlékszem Ronald Reagan mondta ezt: ha a fasizmus (sic!) egyszer újra formát ölt, azt a liberalizmus képében fogja tenni. Egy lépéssel hátrébbról szemlélve, egészen bohózat jellegű az, hogy a hardcore scene berkein belül is taroló PC magatartás dogmái úgy harcolnak valami ellen (lásd sűrűn emlegetett fasizmus), hogy közben nem különböznek attól, az eszköz megnyilvánulásaikban.
Az értékrend megítélése most nem is fontos ennek észrevételéhez. Akinek szeme van, úgyis láthatja, hogy a fő sodrat csupán torz zsákutca. Pl. mint Izrael politikája, amely apartheid állam, háborús bűnökkel, mégis kiváltságos helyzetben tetszeleghet úgy, ahogyan az normális keretek között nem történhetne meg (pl atomsorompó egyezményt nem írta alá, nem tag, holott egyértelműen atomhatalom) . Erre mondják, hogy a cél szentesíti az eszközt. A felhasznált eszközök viszont inkább árulkodnak arról, valójában hová vezet az az út.
Ideológiákban sohasem a lebegtetett cél az, ami hiteles és értékmérő forrás, hanem a lépcsők, amelyeken keresztül mindezeket megvalósítani igyekeznek. Meggyőződésem, hogy ezek a lépcsők a Taigetosz pereméig vezetnek.
4., Dalszövegeid mondhatni pàratlanok voltak anno, költői magassàgokban fogalmaztàl meg gondolatokat akàr èrzelmi témákban, akàr aktuàlproblèmàkról. Soraid soha nem voltak sèrtők vagy direktbe megmondók. Mesèlj kèrlek arról, hogy eme munkàssàgodra kik ès milyen tènyezők voltak hatàssal?
Nehezet kérdezel. Nyilván fel tudok sorolni néhány olyan költőt, zenészt –akárkit- akit ki tudok emelni a sorból. Mégis, azt gondolom, hogy mindez nem igazán tanulható. Vagy van, vagy nincs. Ez nekem mindig egyfajta csatorna volt, amin keresztül ki tud fejeződni belőlem, vagy inkább rajtam átfolyva valami, ami több, mint ami én vagyok. Ami máshol az életemben nem tud napvilágra jutni, pedig lenne helye.
Persze olyan van, hogy valami inspirál. Egy zseniálisan megírt szöveg, vagy egy jól eltalált könyv. Pl . Szepes Mária könyvei. Ha olvasom, mind a mai napig megállok közben, és csak hápogok félhangosan magamban, hogy : "Baszdmeg, ez egészen elképesztő!". Úgy ontja magából számolatlanul a tűpontos, lélekrezdüléseket lekísérő mondatait, ahogy én arra sohasem lennék képes.
Vannak jó pillanataim, nem álszerénykedni akarok, kommunikációban erős vagyok, de Szepes minimum oktávot ugrik, ami számomra utolérhetetlen, ám megérthető. Rajongani tudok a tömörített, oda-vissza ható, végletekig sűrített tartalmakért.
„Bujdosó menekült, recsegnek az ágak,
Táguló szemében ott szűköl az állat”
Történetesen ezt Hobótól ismerhetjük, és mindössze két mondat, de akkora tartalmat képes belepréselni, hogy a pofám leszakad. Miközben egy ellentétpárnak is marad hely.
5., Illetve ha màr a dalszövegeidnèl tartunk, milyen visszajelzèseket kaptàl?
Néha eljut hozzám egy-egy visszacsatolás, elmesélés. Vagy csak valami kommentként belefutok, de alapvetően nem sűrűn találkozok ezekkel. Afféle háttérmunka volt az enyém a HxT-ben.
Az énekes ugye alapvetően viszi a frontot, és mellette Némó volt mindig az a szervező, nyüzsgő fazon, aki sok emberrel tartotta a kapcsolatot. Vagy ők vele inkább?
Igazából sokan nem is tudják, ki írta a szövegeket. Minden látszat ellenére alapvetően introvertáltra hajló a karakterem. Önmagamba visszahúzódva, kifelé figyelek, és nehezen oldódom. Így osztályozom a dolgokat. Nem annyira megélve, inkább megfigyelve.
Az ebből is következő kritikusságom nem feltétlenül előny, ugyanakkor szintén hozzátett a szövegvilágom arculatához.
6., Melyek azok a dalszövegek, amelyekre büszkén tekintesz?
Legkorábbi talán a Maszk vagy a Csak előre menj. Később a Halál árnyékában, Az utolsó ítélet vagy az Eltévelyedettek rekviemje. Így az utolsóról sok, de ez csak a lemez aktualitása miatt lehet így. Hálás vagyok azért, hogy nem egyik pillanatról a másikra mentünk szét, hanem annak kimondása után, még befejezhettük a stúdiómunkát, mert volt még rá cirka fél évünk.
Így meg tudtam fogalmazni olyan gondolatokat is, amelyek egyébként bennem ragadtak volna, azt a hálát, ami betöltött minden valóban élő pillanatért, a sok bíztatásért, szeretetért és érdeklődésért, amit valaha kaptunk, amelyek néha szavakban, de leginkább másként kerültek kifejezésre.
7., Szemèlyes környezetemben tudok jónèhàny emberről, akiket kritikus időszakokban a dalaitok mondanivalója, mint egy a sötèt mèlysègbe nyúló segítő jobb ràntott vissza a fènyre. Jutottak-e el hozzàtok ilyen jellegű visszajelzések?
Igen, néha jut el hozzám ilyen jellegű információ-töredék, akár Némón keresztül, vagy egy-egy fórumon, kommentben.
Jó érzés. Bár a magam kétségeit, meglátásait öntöm szavakba, -ha ez mégis sorvezető tud lenni valaki számára egy sötétebb életszakaszban, az mindig felemelő számomra is.
Sötétebb életszakasz. Igazából ehhez a nehezen megfogható és körülírható fogalomhoz keresem az eszközöket a mai napig. Lehet ez is egyfajta szolgálat mások felé, ami belülről hajt, formát akar ölteni, és vissza is tér hozzám egy más alakban.
Nehezen megfogható dolgok. Az élet értelme.
Amit könnyen kimondasz: illúzió. Szertefoszlik, ahogy az idő próbája alá kerül.
Amit nem tudsz szavakba önteni, de belül valóság és kitölti a lényed, az a lefordíthatatlan nyelv, csak az valóságos.
8., Anno beszéltél nekem arról, hogy a gitárt citerára váltod. Miért pont a citera került képbe?
Valahogy mindig közel állt hozzám a népzene. Olyan szálakat pendít meg, ha jól el van találva, ami…- nem is tudom, hogy fejezzem ki- lépésekkel közelebb van ahhoz, amit önmagam forrásának érzek. Na meg persze az elképzelésem szerint a jól kitalált népzenei alapra, tömörített tartalmú és letisztult, de odabaszos szövegek íródtak volna. A citera pedig valamiféle virtuóz heavy metal- iker szólókat hoztak volna időnként, nem a szokásos alapot. Kicsit olyasmiket, mint a piros HxT lemez számaiban vannak. Mindez valahogy beteljesületlen maradt ezidáig, nem született napvilágra, csak dédelgetett álom maradt.
9., A hardcore szubkultúràban is felütötte a fejèt a keresztènysèg bíràlàsa, illetve annak elitèlèse, ami màra elfogadott dolog lett. Viszont ha ezt màs vallàssal teszik meg a szintèren belűl, szinte azonnal ràsütik a "kirekesztő" jelzőt ès azzal vagdalkoznak, hogy a "hardcore nem erről szól". Mikènt vèlekedsz erről?
Minden út Rómába vezet. A fékevesztett liberalizmus és annak jól ismert fémjele, a kettős mérce. Őszintén megmondom, nem nagyon vagyok képben, hogy mai HC berkekben ez milyen formában ölt testet, de nem igazán csodálkozom.
Ez a pusztító métely agresszív kisgömböcként fal fel mindent, ami még tartást adhat az embernek, legyen az hagyomány vagy értékrend, vagy bármi egyéb, amely nihilen felüli strukturált erő. Janus arcú törtetésében jónak, szabadnak, igazságosnak és abszolút egyenlőségre törekvőnek vetíti ki magát elénk, miközben aknamunkájával olyan, akár a vírusos gerinc idegvelő-gyulladás. Nézzük a rothadás csarnokának egyik ikonikus oszlopát, Soros Györgyöt. Jótékony filantróp álruhájában szövi át a világ minden pontját, adakozik, támogat. Ami kell. Persze meg kell vizsgálni, mit támogat, vagy kit kötelez le éppen szolgálatába. Miközben országokat dönt be a haszonért, hogy mindezekre legyen fedezete. Közte saját hazáját is gondolkodás nélkül tönkreteszi, ha kell. Lásd az OTP támadását anno.
10., Mi a vèlemènyed arról, hogy bizonyos hardcore zenekarok kikötèssel vannak azzal kapcsolatban, hogy zenèjüket ki hallgathatja ès ha nem egy oldalon àll velük a hallgató, akkor az a zene "nem neki szól"?
Semmi sem csak fekete vagy fehér. Az, hogy mire gondolt a költő, csak a dolgok egyik fele. A szabad asszociációkból felépített zenei- érzelmi struktúra azonban már szabad világ. Ez olyannyira így van, hogy például az István a király című zseniális rockoperában, amely a Szörényi-Bródy szerzőpáros műve, már hiába próbál Bródy meg- és belemagyarázni évtizedek távlatából valami olyasféle rossz üzenetet, ami a patás baloldali „értékekhez” igazítható. A mű már életre kelt. Önálló tengelyén jár, tízezrek beleérzésétől gyarapodva lüktet.
És ezek az érzelmi lenyomatok történetesen mások, mint amit Bródy szeretne, hogy legyenek. Mellesleg pont az, ami Szörényi vél róla, a mai napig.
11., Véleményed szerint mennyire formálódott át a hardcore az indulás óta hazánkban illetve a USA-ban?
Nem követem a színtér alakulását sem itthon, sem külföldön. Számomra ez a vonat elment, vagy inkább én szálltam le róla. Nyilván -és mindig ide jutunk vissza –a változás óriási mértékű. Ma már nem történhetne meg az, ami a 80-as években még meg tudott.
Olyan ez az őrület, mint a filmes világban. Ma már egy általam nagyrabecsült Vaklárma, mint film, egyszerűen meg sem születhetne. Mert rasszista poénok, kisebbségeken való gúnyolódás –ugye süket és vak- ürügyén elkaszálnák. Hiányzik az egészséges önreflexió.
Ami igazán alattomos ebben a rendszerben az az, hogy ezek a produkciók most meg sem mernek születni, mert tudható, hogy a tech cégek és média konglomerátumok hálójában font negatív kritikák úgyis elgáncsolnák.
Így elvetél a szabad szellem, már fogantatása előtt. Önszabályozó rendszerré züllött így az egész cirkusz, amelynek tetején egy hangos kisebbség ül csúcspozícióban. Alattuk az ezzel egyet nem értő széles tömeg, amely nem ébred hatalmára a tökéletes kontrol alatt. A hamis hátteret hazudó tech világ illúziója közel tökéletes.
A legnagyobb különbséget azonban abban látom, hogy a virtuális tér hódításával erőre kapott egy életképtelen, steril réteg, akik a foteljeikből visszhangozhatják az unalomig ismert narratívájukat, és szavuk messzire elhallatszik. Mindebben a vesztébe hajtott világot vezető körök támogatását élvezve.
A 80-as években ezek a srácok kaptak egy jól kivitelezett „floorpunch”-ot, ha egyáltalán eljutott odáig a helyzet, és csend volt. Az életerőseké volt a szó, az élet, a létezés joga. Ahogyan én látom, ez az, ami gyökeresen megfordult.
12., A hardcore szerves rèsze a környezetvèdelem, ennek ellenère van olyan hardcore zenekar, akik annak a Coca-Cola reklàmozàsàval àllnak ki az abberàltsàg mellett, amely vezető szerepet tölt be a veszèlyes hulladèk gyàrtàsàban. Mikènt vèlekedsz eme visszàs cselekedetekről?
Konkrétan az első számú műanyag-hulladék gyártó a világon. Mindamellett, hogy fontosnak tartom a környezetvédelmet, én magam sem teszek meg mindent, amit megtehetnék ennek érdekében. Ha pedig mondjuk valami mesés varázslat folytán, történetesen egy távközlés-technikai mamutcég határozott formában felvenné a kesztyűt, mondjuk az agresszív gender-ideológia térnyerésével szemben, akkor én támogatnám azt, és nem érdekelne, hogy mennyire szennyező, vagy sem. Mert előbbinek prioritása van a másik előtt. Így nem tudok követ vetni rájuk ebben a témában, bár látható a következetlenségük.
13., Amerikàban a "nagy" úttörő zenekarok egy rèsze önmaguk mosdatàsàba kezdett a korai cselekedeteik, politikai/ideológiai hozzààllàsuk miatt, takargatjàk azon felvèteleket amelyek egyèrtelműen nem PC-k, megfelelvèn a mèdia ès a hatalom elvàràsainak. Mi a vèlemènyed erről?
Igen. Ez az az önszabályozó rendszer, ami a filmes utalásnál már felmerült. Lélektanilag hasonló jelenség, mint az itthoni III/III-as beszervezések.
Hogy azt csinálhasd, amit szeretsz, - vagy tehetséged van hozzá- előbb hajtsd meg a fejed a hatalom előtt. Fogadd el korlátozó megkötéseit, - és így- ha pórázt is kaptál a nyakadba, de sétálhatsz. Mégsem radíroznak le a palettáról, hogy végül megkeseredett magányos kutyaként ugathasd a holdat.
Ha nem hunyászkodnak meg az aktuális trend árja előtt múltat hazudva, akkor eltörik a gerincüket, ellehetetlenítik a fellépéseiket.
Más kérdés, hogy van, akinek ez olyan jól megy, hogy azt a gerincet csomóra is lehetne kötni, az se viselné meg.
14., Straight edge-nek tartod mèg mindig magad vagy az èvtizedek alatt ez olyannyira az èleted rèsze lett ès megszokott, hogy màr feleslegesnek tartod a cimkèk elhelyezésèt ezzel kapcsolatban?
Pont így, ahogy mondod. Ennek a szubkultúrának a kifejeződése a SxE. Ha ez civil társaságban felmerül, hosszasan kellene minden egyes alkalommal magyarázgatni, mit is jelent ez.Mondjuk, amit használni szoktam helyette, az absztinens kifejezés sem az, amit nem kellene megtámogatni magyarázattal.
Bár nem változtak meg alapvetően a szokásaim ezzel kapcsolatban, a szemléletem más lett. Nem az a lényeg, hogy jut-e valaha majd alkohol a szervezetembe vagy sem. Hanem, hogy hol tudom meghúzni azt a bizonyos határt, ahol ember maradok.
És ez emberenként változó. Másokra tekintve nem vagyok szigorú, főként nem militáns. Fontos a kérdés, hogy ha innék –azért innék-e, mert hát mindenki iszik- vagy pedig azért mert a társaság nyomása ezt követeli meg tőlem. Utóbbi lojalitás- meghajlás-behódolás nem elfogadható ma sem számomra. Röhejesnek gondolom azokat a késhegyre menő baszakodásokat, hogy eszel-e bonbon meggyet vagy sem.
Mert, ha eszel nem lehetsz SxE. A dogmatizmus kialakulása mintát ölt, szem elől veszítve a lényeget. Ma már nem vinnék kölyökpezsgőt az esküvőmre, ha újból házasodnék. Ugyanakkor nem fogok pezsgőt vedelni újévkor. Fontosabbnak tartom a háttérben mozgató ösztön-mechanizmus megfigyelését, mint a körömszakadtáig való ragaszkodást egy vastagon szedett betűhalmazhoz. A végletekig való merev ragaszkodás nagyobb gondot okoz, mint egy pohár pezsgő alkoholtartalma.
Így látom ezt mára, és hozzáteszem, mindez elméleti szemléletváltás, gyakorlati változatlansággal.
15., Van e olyan zenekar az "újak" között akiknek munkàja kedves szàmodra?
Olyannyira nem követem az aktualitásokat, annyira máshová került a fókuszom, hogy érdemi választ nem adhatok erre a kérdésre.
16., Sablon kèrdès, de mi az a 10 korong ami mindig forogni fog a lejàtszódban?
Erre már könnyebben tudok válaszolni. Mindenkinek van az életében olyan zene, album, ami mélyen beégett. Ráadásul a hőskorban ezek kazettáról vagy lemezről mentek. Nem volt ugrálásra lehetőség, így még a sorrend is beégett mellé.
Azok tartoznak ide, amelyek elindulása után 0,8 másodpercre rávágom, hogy mi az, ami megy.
Atari: Wel'l be fighting Municipal Waste: Hazardous mutation
Gorilla Biscuits: Start today Heimat-Los: De vlag
Floorpunch: Twin killing Anthrax: Among the living
Wide awake: Last straw Helloween: Walls of Jericho
Elit Osztag : Demo Tizedes meg a többiek: Demo '86
És nem megfelelésből, de ugyanide tartozik a még nem újra stúdiozott Oi-Kor vagy Egészséges Fejbőr korai demói. Mai napig nem lehet kimondani egy fogalmat, például „szebb élet”a nélkül, hogy ne hozná be azonnal pl az Oi-Kor szövege folytatását a fejemben.
17., A legszebb emlèkeid amit a hardcore adott Neked?
A kiemelkedő koncertek és az emberek lelkesedésén felül egyértelműen a külföldi turnék. Rengeteg örömforrás és humor fakadt belőlük. A kevésbé morc határőrök rendre megkérdezték például a hangszereink láttán, hogy milyen zenét játszunk. Persze sosem értették, nemhogy a straight edge-et, de a hardcore-t sem. El is határoztuk, minek kínlódni, majd mindig azt mondjuk : "Heavy metalt". Azt mindegyik érti.
18., Mit jelent Neked Magyarorszàg?
Ismerős Arcok : hegyeket látok. Ettől szebben úgyis nehéz lenne megfogalmazni. Van itt is egy óriási favoritom a Magozott Cseresznyétől, de még a régi, első demóról. A mi hazánk..refrénű. Zongora alákíséréssel, még az a verzió. Ez mindent visz. Később rögzítették újra, de hiába a jobb minőség, számomra meg sem közelíti az eredetit.
Amúgy meg? Átérzem azt a különleges státuszt, amit a magyarság története, hagyománya és főként nyelve jelent. Azokat a fordulatokat, amelyeket magyar nyelven meg lehet gondolni, teljességgel egyedülálló, de legalábbis rendkívül ritka. Ezt sokan alátámasztották már, és nem csak magyar nemzetiségűek.
Az a finom árnyaltság a nyelvünkben, a szakrális örökségünk, mely felelősségünk is egyben, fel nem cserélhető, el nem dobható keret számomra, amely még abban az estben is részem maradna, ha huzamosabb ideig külföldre kerülnék.
19., Màra sajnos a feje tetejère àllitottàk a vilàgot. Ami eredendően rossz, azt jónak àllitja be a vilàgrendszer, a jót, a szèpet ès az igaz èrtèket pedig tűzzel-vassal írtjàk. Hogyan tekintesz minderre, illetve mit gondolsz, hogy hovà vezethet ez?
Ez minden generáció örök kérdése, és nehéz eldönteni, hogy én azért vagyok érintve, mert a sajátomhoz kötődök, vagy pedig valóban eljött az a végpont, ahol már tényleg elcsúszott minden. Azt tudom csak látni, amit a generációm szemellenzője látni enged.
Az előttünk járókat túl kellett haladni, mert a felfogásuk sok esetben avitt volt és dohos, az utánunk következők pedig nem sokat értenek belőlünk, nem tisztelnek semmit, és úgy általában a léha azonnal szerzés a legfontosabb motivációjuk, beléfektetett energia nélkül.
Persze apáink ugyanezt mondták rólunk, tehát passz, de sanszos, hogy itt már tényleg minden végstádiumossá hanyatlott mára.
20., Elkèpzelhető-e, hogy studiómunkàra vagy èlő fellèpèsre a nyakadba akasztod mèg a hangszert?
Az az éra pedig mára már letűnt, felőrlődött. Nem a forma itt sem a lényeg, hanem a tartalom. Az utolsó felkérés nagyjából három éve történt, arra már én mondtam nemet. Ez nekem többet jelentett annál, mintsem hogy elveszítsem benne a hitelességem. Bohócként visszaköszöngetni időnként..
„ Az ember szava nem szél…”
Ezt úgy értem pl, hogy nem lennék kíváncsi egy Minor Threat reunionra, de mindent megadnék egy ilyen mozgalom szárba szökkenésének tanúságáért, a maga idejében, ereje teljében.
„Ami most van, elmúlt rég”
21., Vègezetül, van-e valami üzeneted gàncsoskodóknak, jóbaràtoknak?
Nem az Ősöket követjük, hanem azt, amit az Ősök követtek. Fontos, megvilágító erejű mondat.
Számomra azt jelenti ebben a vonatkozásban, hogy ha valami kihűl, akkor keresd meg azt a szikrát, amely melegen tartotta. Találd meg máshol, új keretek közt és egy pillanatig se sajnáld, hogy véget ért.
Nem az adja a mértéket, hogy meddig tudunk konzerválódni egy megfeneklett helyzetben. Hanem, hogy megtaláljuk-e azt az új burkot, amelyben az erőnk ismét megtapasztalhatóvá válik számunkra. A megszokás ingoványos zsákutca.
Aztán arra gondoltam még, hogy befejezésül megosztok veletek egy verset, amely már feloszlás utáni, de a szófordulatok hasonlóak még a régen szokotthoz. Nem egy HxT-s téma, de valahol éppen ez lenne a lényeg.
Köszönöm a lehetőséget Attila, többieknek pedig köszönet a támogató, gondolkodni kész szellemiségükért.
Poliamoria 2014/06/24
Izzó ragyogásod csábító tükrében,
Elveszett lelkek fénye vakít szemet,
S míg ölelő karjaiddal, hamis tánccal áltatsz,
Acél szíved mélyén parázs a szeretet.
Tüzénél melegszel meg, fénye járja át,
Reményétől fosztott sötét éjszakád,
S mondhatatlan kín mögött, hajnal pírja mellett,
Éjfekete köntöst vált színarany palást.
Ám hosszú még az út, míg talmi csillogásból,
Lopott pásztorórák terhe alatt szőtt,
Láncingtől sulytott, mégis könnyed Ízisz-fátylad,
Feslett szövedékén, átsejlik Teremtőd…
2021. március 5., péntek
We Want War - "Stray" video
A svéd "We Want War" nevű ns metalcore csapat éppen az előbb tette ki a majd az idén megjelenő, szintén "Stray" nevű lemezéről a címadó dalhoz készített videót. Zeneileg nagyon profi lett, bár a blog irányvonalához mérten kissé "szoftos" a stílus, de ettől függetlenül mindenkinek ajánlanánk egy belehallgatást, mert megérdemli a cucc.
Koncertek (Tрезвый Заряд, ВЕРВЬ, Random Change)
Úgy tűnik, Oroszországban nem lesznek olyan kaliberű lezárások, mint felénk a járvány miatt. Aki március közepe táján Tulában jár, megnézheti élőben a Tрезвый Заряд zenekart, ott lesz egy koncertjük, a Verv meg Jaroszlavlban lép fel két másik zenekarral, míg a Random Change meg pont a minap esett át egy bulin, ezt utólag szúrtuk ki, de volt hozzá jópofa ajánló videó is, így kirakjuk:
https://www.youtube.com/watch?v=XZvUjYSYNOY
Rage in Eyes - Új szám
https://vk.com/video35241982_456239148
Update: közben találtunk egy helyet, ahonnan le lehet szedni a videót, kitettük ide is:
Új orosz zenekar: Disaster in Hell
...ha esetleg nem fontos a stúdióminőség a hangzásnál, akkor megnézhetitek élőben is őket:
2021. február 28., vasárnap
Weg des Erwachens : új német ns metalcore projekt
"Weg des Erwachens" néven új északnémet projektet promóztak be a Rebel Records-nál, akiknek "Welt am Abgrund" címmel fog megjelenni lemezük a kiadónál. A zenekar állítólag 2018. óta létezik és olyan muzsikusokból áll, akik már szereztek pár évtizednyi tapasztalatot a szakmában. Kíváncsian várjuk, eddig eléggé rendben van a cucc:
Hausmannskost: új lemez
A szintén német és szintén RAC és metál hatásokkal bíró "Hausmannskost" is a stúdióban járt és hamarosan tőlük is hallhatunk új anyagot "Waffenschmiede" címmel, ezt jelentette be a Rebel Records nemrég. Van is fent némi videó, megéri belehallgatni; ugyan nem 100% hc, de nem rossz:
Full of Hate: új lemez közeleg
Talán emlékeztek még 100 évvel ezelőttről a német Oldschool Records égisze alatt megjelent "nemzeti streetcore" alakulat bemutatkozó anyagára; a "Full of Hate" egy erős RAC és metál hatással bíró hatecore cucc volt, most az új lemezt az OPOS jelentette be, kíváncsian várjuk. Két számot is tettek ki a netre, hallgassatok bele:
Full of Hate - Produkt dieser Zeit
Full of Hate - Full of Hate
Les Eburons klip készülőben
A "Les Eburons"-nál nem tétlenkednek a belgák, csinálják nagyban az új videójukat a "Hiver Nucléaire" lemezről a "Démence" című számhoz.
14 Sacred Words- Új életjel
Régen nem hallottunk már semmit az amerikai ns metalcore projektről, a "14 Sacred Words"-ről, de ma tettek ki a Telegram oldalukra egy rövid részletet az új, készülő anyagukról, amit meghallgathattok a Telegram oldalukon itt:
https://t.me/XIVSacredWords/17
...vagy itt:
2021. február 24., szerda
Oldschool: Path of Resistance - Fight the System
2021. február 20., szombat
Pugilato: Plantando cara (új dal)
Beindulni látszik február meg a Pugilato is, ugyanis megint új dalt hallhatunk tőlük, ezúttal a szintén spanyol Iberian Wolves-szal társultak és jelentettek meg online egy szerzeményt. Nem rossz, remélhetőleg idén több ilyet hallunk még tőlük.
2021. február 18., csütörtök
SPQR megjelenés
A Rupe Tarpea Produzioni végre megjelentette a már korábban meghirdetett SPQR kislemezt, ami többek között a pár hónapja videón is látható "Baltikum" című számot is tartalmazni fogja, valamint lesz még rajta egy Intolleranza feldolgozás is. Limitált kiadás lesz, mégpedig ezen felosztás szerint:
- 222 márvány színű lemezen
- 40 fehér borítóval és plakáttal
- 19 tesztnyomat
2021. február 17., szerda
Válaszvonal - kérdőív
A Válaszvonal zenekar csinált egy kis közvéleménykutatást a bemutatkozó lemezről; kérünk titeket, hogy válaszoljatok nekik a Telegram csatornájukon:
Les Eburons: új aktivitás
Kedvenc belga csapatunk, a Les Eburons nemrég jelentette be, hogy készülődnek egy új anyagra, amiben az előző lemez témáját ("nukleáris tél") folytatnák, valamint megemlítenek egy új, "magas színvonalú" válogatást is, mindezt a francia "Martel" nevezetű kiadóval együttműködve. Ezzel párhuzamosan új cuccokat is terveznek, pl. egy kapucnis pulóvert, erre még visszajelzéseket várnak a közönségtől, hogy van-e rá igény. Kíváncsian várjuk a fejleményeket!
Mortuary: új videó
A továbbra is a megjelenés küszöbén álló Mortuary lemezről most egy stúdióban készített felvételt tettek ki az OPOS Records videócsatornájára, az egyébként már korábban is hallható "Es ist Krieg" című számhoz. Jó lenne már végre , ha az egész lemezt is meg lehetne venni! :)
Terror 88 : új életjel
Régóta nem hallottunk semmit se a szerb Terror 88 zenekartól, de a napokban újra adtak életjelet, egy új szám demoverzióját rakták ki a Bitchute csatornájukra, "Evropa" címmel:
2021. január 31., vasárnap
Trotz und Treue - új szám
A német Trotz und Treue pár év hallgatás után új számot tett ki a netre, reméljük ez valami új lemez beharangozója lesz.
Acao Extrema - új promó számok
Két promó szám kering egy darabja a brazil Acao Extrema zenekartól a neten, amik az ottani színtértől merőben szokatlan hangzásvilágot képviselnek, így mi is kitettük, mert tényleg nagyon durvák lettek a számok. Talán emlékeztek, régebben írtunk már róluk, na ahhoz képest is jobbak az új számaik. A lenti dalok állítólag valami spliten lesznek rajta, mi már várjuk nagyon.
Acao Extrema - Triunfo da vontade
https://www.bitchute.com/video/MRJoiMLMECsc/
Acao Extrema - Balaclava