2021. január 31., vasárnap

CD kritika - FT : A mi keresztünk


 A 2020. év sok embernek nem a legjobb a éve volt, zene terén is elmondhatjuk ugyanezt, úgyhogy biztos sokan felkapták a fejüket, amikor novemberben kiraktuk a flyert a megjelenő Fehér Törvény - Titkolt Ellenállás Tribute albumról. Az év végére ki is jött a cd, szóval egy kis idő elteltével vettük a bátorságot, hogy jobban szemügyre vegyük a lemezt.

A kiadvány „A mi keresztünk” címet viseli. Nagyon találó, hiszen amit a TE lerakott az asztalra, azt nekünk tette, így „A mi keresztünk”, a mi örökségünk. Amint a borítót megpillantottam, az volt az első benyomásom, hogy mintha egy Titkolt sorlemez lenne, csak Fehér Törvény van ráírva, telitalálat. Ez az összhang a zenét is végigkíséri az albumon. Titkolt zene FT stílusban, egy újfajta metalcore, amikor egy NS metál zenekar számait dolgozza fel egy NSHC zenekar.

„Az én keresztem” a „Remény” című albumon is rajta van, mégis sikerült hozzáadni egy kicsit, hogy ne ugyanazt kapja a hallgató. Tökéletes kezdés. A második számban, a „Szent László serege”, egy vendégénekest hallhatunk, nem mást, mint Sziva Balázst. A RomEr-nek is van egy Szent László témájú száma, vajon ezért énekli ezt a dalt? A „Velünk vagy ellenünk” a következő szám, amiben Joe, az első gitáros a Titkoltban, gitározik ezen a felvételen. Ami meglepett, az a női vokál a refrénben, egyáltalán nem rontja el, jól hangzik. Így a harmadik számra már gondoltam, hogy lesz még egy pár meglepetés mire végighallgatom a cd-t.

Ismét egy klasszikus, a „Hoth páncélosai”. Szerintem kihagyhatatlan lett volna, úgyhogy örülök, hogy rákerült a lemezre. A következő tétel az „Állj fel végre” nyitódal volt „A harc folytatódik” című albumon, viszont a dolog érdekessége, hogy felére rövidült a dal, nem baj, mert én úgysem szeretem a nagyon hosszú számokat haha...

„Kitartás!” Szerintem mindenki ismeri ezt a számot, de azt már szerintem kevesen tudják, hogy a zene a skót Holocaust, heavy metal banda Death or Glory című száma 1981-ből. Mielőtt valaki azt gondolná, hogy lerágott csont, pofára fog esni, amikor meghallja Jabba hangját. Jó ötlet volt őt meghívni énekelni erre a dalra. Aztán a TE koncerteken gyakran játszott „Más vagy!” következik. Azon agyaltam, ha ma írná meg valaki ezt a számot, akkor mennyiben lenne más a szöveg, hiszen 2001-ben még ki gondolta volna, hogy több, mint száz gender van. Hát igen, azóta sokat fejlődött a világ. Aztán jön a „Fegyver” az első Titkolt kazettáról. Több albumukon is szerepel, nem gondoltam, hogy majd itt is visszaköszön, viszont ahogy belassul a refrénnél, az nagyon tetszik és így is fél perccel gyorsabb, mint az eredeti.

Még egy klasszikus, ami a „Feltámadás” album csúcspontja volt (szerintem), „A túlélő nem felejt”. Itt is vendégénekest hallhatunk, Misit a Hunorból, de P.P., ugyancsak a Hunorból, tovább színesíti a dalt csellójátékával, de ez még nem minden, a női vokál részét Edina énekli, aki a Titkoltban is vokálozott és a gitárt ismét Joe tolja, csakúgy, mint a következő számban, a „Magyarország, Európában”. A legvégére az egyik legnépszerűbb TE dal, a „Cserkásszi katlan” maradt. Itt pont a fordítottja történt, itt majdnem kétszer hosszabb lett szám, de így még metálosabb lett szerintem, és a végére még a Páncélos Induló dallamai is felcsendülnek.

Végighallgatva az albumot, nem jelentett gondot a Fehér Törvénynek eljátszani a Titkolt dalokat, szép kiforrt anyagról van szó és Maci énekhangja is jól passzol az előadott dalokhoz. Miközben hallgatod a lemezt, érdemes lapozgatni a borítót, nemcsak a képek miatt, hanem két kisebb írás is van benne, Norbitól és Joe-tól, amit érdemes elolvasni.

Szóval ha Titkolt vagy FxT rajongó vagy, esetleg mindkettő, akkor szerezd be a lemezt, mert mindenképpen zeneileg gazdagabbak lettünk ezzel a kiadvánnyal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése