2009. január 21., szerda

Hardcore Hoax United – Hope For The Weak, Path Of Resistance & Inborn Hate (Split - 2006)



Hoax Utd'


Nagy örömmel fogadtam, mikor egy webshopban megpillantottam az S.F.H. Records kiadványát. A zenekarok nagy reményeket keltettek bennem, így meg is rendeltem a cuccot. Már a borító is elárulta, hogy nem holmi „tingli-tangli” számokkal állok szemben. A külcsín igényes, többnyire olvashatóak a szövegek – nagyítóval – a belső borítóban.

A Hope For The Weak kezdi a lemezt egy introval. Valami korabeli zene, német szöveggel. A project egy ütős HC alapokra épülő, időként metál elemekkel dúsított igazi német NSHC. Kellően amcsi feelingű 2 saját számot toltak fel. A gitár eléggé agresszív, ami nekem nagyon bejön. A basszust én kevésnek érzem az első szerzeményben, de a második „Raise your fist” c. számban behozza a lemaradást egy király bass témával! Elsöprő erejű dal, felteszi a koronát a HFTW anyagára. A zenéhez jól illő ordibálást hallatunk eléggé gyenge csordavokállal. A spliten minden banda 2 feldolgozást csinál, különböző előadóktól. A 3. nóta a Survivor zenekar „Eye Of The Tiger” c. száma, amit szerintem hülyeség feldolgozni, mert Stallone jut eszembe a „Rocky-ból”, de kellemeset csalódtam. Amit ebből a számból ki lehet hozni, azt kihozták, Pörgős lett és még a gitárszóló sem túl pózeres. Az utolsó Hope For The Weak dal a „Its the end of the world as we know it”. Ez egy R.E.M. cover. Nekem nem jön be ez a dal…

Következik a Path Of Resistance hihetetlen erejű, komplex „Where Is Your God?” c. számmal. A lemez legjobb dalát hallhatjuk közel három percben. Van itt minden: duplázás, bunkó Hardcore részek, metál riffek, kegyetlen basszus, üvöltözés, prédikátorszöveg… Ezt követi az „Arise” című nóta. Én ezt tettem volna előre, a „Where Is Your God” helyett. Ebben a számban is nagy összhangban van a zene, de jobban felvezetné a másikat. Ez a szám pörgősebb, mint az előző. Oldalakat tudnék regélni a POR zenéjéről, de most lépjünk túl ezen. A HFTW-hez hasonlóan ők is 2 feldolgozással szerepelnek. Az első a „Policy of truth”, ami egy Depeche Mode feldolgozás. Senkit se riasszon el, hogy a DM-től hallgat egy covert, nem fog csalódni. Dallamos vokál, ordibálás, melodikus-metál gitár. A negyedik dalban a srácok megvillantják a humorérzéküket is. Feldolgozás az NMA-tól és a Green Day-től. Egy igazi kritika az USA-nak: „American Idiot”!:)

Az utolsó banda ezen a korongon az Inborn Hate. Egy elég jó német HC banda, akik szintén remekül olvasztják a metált zenéjükbe. Nem egy kimondott dob-basszus centrikus zene, de a gitárok mindent kárpótolnak. Az első dalukon ugornék is, és kiemelném a második „Way of Life - Way of Death-et”, ami már egy igazán jó Metalcore szerzemény. Agresszív ordibálás, Hardcore-os csordavokál, korrekt. A zenekar feldolgozásiból sajnos egyik dal eredeti előadóját sem ismerem... a „Bloodred the rivers Flow” egy szerintem túl hosszúra sikerült darab, amiben hörgést is hallhatunk! Az utolsó „Lullaby” egy dallamos szerzemény, rockos basszus témával. Itt az ének jellemzően a német NS zenére félig hörgős, félig ordibálósra sikerült. A dalban hallhatunk még különféle hang effekteket…

Végezetül azt tudom csak hozzátenni, hogy egy roppant jó német lemezt tarthat a kezében, aki beruház rá. A splitet a 2006-os év legjobb NSHC anyagának tartom. Elismerés a zenekaroknak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése