2009. június 22., hétfő

August Burns Red Koncertbeszámoló

Mint azt korábban már közzétettük itt a blogon, június 22.-én hazánkba látogat(ott) az „August Burns Red” metalcore formáció. Erről a koncertről szeretnék beszámolni nektek most! Este 8 óra körül érkeztünk meg a helyszínre, ahol meglepően kevés ember fogadott. Pár napja jártam az A38-on és akkor azt mondta a jegyeladó, hogy már csak 4 jegy van, így nem kis meglepetés ért, amikor láttam, hogy közel sem teltházas a buli. Én ezt nem negatívumként éltem meg, mivel legalább nem volt füst és nem gyulladtunk meg a melegtől sem. Az időjárás rányomta bélyegét a kezdésre is, mivel nem nagyon tomboltak az emberek az Unsent Letters nevű előzenekarra. A srácok is metalcore-t nyomtak, de nekem kicsit „pózernek” tűnt a színpadkép ahhoz képest, amit előadtak. Nem volt rossz, de nem is ájultam el tőlük. Ügyes zenészekből állt a zenekar, de nekem egyben olyan semmilyen volt. Nah, de sebaj, mert 8:45-kor vége volt és elkezdték behangolni a roadok a főzenekar mikrofonjait, dobokat stb. ... A háttérzene lágy egyvelege a hangolás alatt egyszercsak átváltott valami nagyon durva diszkózenére. Elsötétült a terem és a diszkózene egyre hangosabb lett.

Elég sok meglepett arcot láttam, de mozgást véltem felfedezni a színpadon, szóval tudtam, hogy ez nem lehet más, mint az „August Burns Red” kicsit groteszkre sikeredett intrója. Hirtelen felvillámlottak a fények és egy hatalmas zenei egyveleg csapott arcon mindenkit. A pennsylvania-i csapat a legutóbbi, „Messengers” névre keresztelt albumuk nyitó dalával, a „The Truth Of A Liar”-rel kezdtek és hadd ne mondjam, hogy mekkora őrület söpört át a közönségen! Láthattunk „body surf”-öt, „mosh”-t, és rengeteg üvöltő arcot, amint a színpad szélénél tömörülnek az énekeshez. Hatalmas show-t láthattunk a srácoktól, a nyitó dal után semmi szünet; rögtön 2 szám is zsinórban elhangzott, többek között a nagy kedvenc „Barbarian” is, amiken végig zúzda volt mind a színpadon, mind a tánctéren. Kiváló műsort nyomtak a srácok, mindenki akkor ugrott, amikor kell, minden tökéletesen volt megkomponálva. Még a biztonságiak is rendesek voltak, mert nem verték halomra a színpadra felugráló éneklő embereket, hanem szépen megvárták, míg beugranak a tömegbe vagy udvariasan letessékelték őket a színpadról. A fényjáték is hihetetlen volt és minden dalt legalább olyan jól eljátszottak a srácok, mint az albumaikon, ha nem jobban. A nagyérdemű közönség még két új dalt is hallhatott a bandától, amik a július 14.-én megjelenő „Constellations” albumukon lesznek fellelhetőek. A koncert egyetlen negatívumának én azt tudnám mondani, hogy amilyen erőteljesen és kegyetlen módon indult, olyan gyorsan és hamar lett vége. Hipp-hopp elrepült az a közel 1 óra, amit végigtoltak a srácok.

Tömény volt, velős és professzionális. 10 órakor mindenki indulhatott haza, akinek nem volt kedve ücsörögni és iszogatni tovább. Annak, aki látta őket, most biztosan felejthetetlen élményt nyújtott ez a buli és biztos vagyok abban is, hogyha legközelebb jönnek ,akkor is elmegyek megnézni őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése